torsdag 14 juni 2012

Inzpiras stora tävling vecka 3

Vecka tre bjöd på en färgsstark utmaning!

”Everybody wants happiness. Nobody wants pain.
But you can’t have a rainbow without a little rain!”
Vid slutet av regnbågen väntar en skatt… Har man RIKTIG tur kanske man rentav stöter på en liten leprechaun som sitter där och dinglar med benen, klöver i hatten och grönfärgad Guinness i glaset…?
Men vad är DIN skatt? Hur ser DIN regnbåge ut? Ser du den från andra sidan av ett fönster eller tar du med dig ditt färggladaste paraply och plaskar i vattenpölar?

Fri tolkning av veckans tema – men våra krav är att du har med följande:
Colorblocking. (Sök gärna på Google och titta på bilderna så får ni en bra idé om hur det ser ut.)
Minst fem starka färger. Inget vitt, svart eller brunt (utom möjligen i detaljer).
Minst tre utstansade/punchade detaljer.


Jag fick googla colorblocking för att få inspiration och när det gäller starka färger så har jag massor av akrylfärg! Jag tejpade mitt cardstock med maskeringstejp, valde fem akrylfärger och påbörjade min colorblocking! Hade väldigt kul, blev kletig och ganska nöjd med resultatet! Jag hittade bokstäver i samma färger och stansade ut massor av hjärtan och några fjärilar som jag limmade fast. Skrev ganska mycket och fyllde därmed en hel ruta.

Detta var mitt sista bidrag till Inzpiras stora tävling då jag hoppade över vecka 4 pga min semester!

2 kommentarer:

  1. Härligt med färg!
    Sitter just nu och scrappar. De du!
    grannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Du får komma in och visa resultatet eller så kommer jag in! Jag har gul mist om du vill låna!

      Radera